אגרת פז (בעל הסולם)

איזון שינה וערות – טיפוח הגוף ככלי לנשמה
מבוא
האיגרת מדגישה: גוף עייף סוגר את הלב; שינה מסודרת פותחת כלים לקבלת חכמה.
עיקרי האיגרת
שעת הירדמות קבועה
כבה מסכים ואל תדחה שינה אחרי חצות.
השכמה מאוזנת
קום בזמן קבוע – הגוף נכנע לשגרה ומשרת את הנשמה.
הקשר
“שמור נפשך מאד” – גם הטבעיות שבשינה חלק מעבודת ה’.
מיום ח’ ניסן [תרפ”ח] – לר’ דוד מינצברג
ב”ה ה’ צו פעיה”ק ירושלים ת”ו
לידידי מהר”ר דוד נ”י
מקנאים אותך על זכייתך לעשות הכרות ולהתחקות על פעמי ראשי היהדות מפולין,
שהם רוב בנין של הכלל ישראל. ואני אומר שעדיין צריך זכי’ להרגיש ולהבין איך נחוץ
ואיך משמשים עם הזדמנות כזאת באופן שיהי’ תמיד קרוב לשכר ורחוק מהפסד.
אמנם כן טבע כל העסקים הגדולים, אשר בעליהם מוכנים ועומדים לריוח הגדול
אך ורק בהשמר כל התנאים הנחוצים בדיוק נמרץ, ואם ח”ו יזניחו איזה תנאי, אזי מדת ההפסד כמדת הריוח המקו’.
מביתך הכל שלום בע”ה, בניך שיחי’ אני רואה כרגיל, גם עזרו לנו באפיית המצות אתמול.
וכל ידידינו פורסים בשלומך ומברכים אותך בכשרות החג בלב שמח.
יהודא
סינון
- תלמוד עשר הספירות | חלק א
- תלמוד עשר הספירות | חלק ב
- תלמוד עשר הספירות | חלק ג
- תלמוד עשר הספירות | חלק ד
- תלמוד עשר הספירות | חלק ה
- תלמוד עשר הספירות | חלק ו
- תלמוד עשר הספירות | חלק ז
- תלמוד עשר הספירות | חלק ח
- תלמוד עשר הספירות | חלק ט
- תלמוד עשר הספירות | חלק י
- תלמוד עשר הספירות | חלק יא
- תלמוד עשר הספירות | חלק יב
- תלמוד עשר הספירות | חלק יג
- תלמוד עשר הספירות | חלק יד
- תלמוד עשר הספירות | חלק טו
- תלמוד עשר הספירות | חלק טז
- מילון מונחים למושגי קבלה
- אהבתו של הבעל שם טוב
- בן העשיר והבעש”ט הקדוש
- הבעש”ט ובעל האמונה
- הבעש”ט וחרם רבי גרשון
- הבעל שם טוב והשוחט
- החייט והבעש”ט
- הניסיון של הבעל שם טוב
- הנער ונהר הקטלני מהבעש”ט
- העושר של הבעל שם טוב
- התוכחה של רבי זושא מאניפולי
- לידתו של רבי ישראל הבעל שם טוב
- ליל הסדר של רבי ישראל הבעל שם טוב
- מוישל’ה הגנב של הבעש”ט
- מסע הבעש"ט לא"י
- מעיין הפלאים של הבעש”ט
- משל הבעש”ט והשודדים ביער
- מתנת הבעל שם טוב
- סטירה לרבי אלימלך מליז’נסק
- קריאת שמע של העשיר מארח הבעש”ט
- רבי דוד לייקֵס הזקן תלמידו של הבעש”ט
- ריקודי הבעש”ט והלבנה
- ריקוד תלמידי הבעש”ט
- תורה שלא לשמה של הבעש”ט
- קונטרס מאירת עיניים
- אילן יוחסין אשלג
- אגרת א (בעל הסולם)
- אגרת ב (בעל הסולם)
- אגרת ג (בעל הסולם)
- אגרת ד (בעל הסולם)
- אגרת ה (בעל הסולם)
- אגרת ו (בעל הסולם)
- אגרת ז (בעל הסולם)
- אגרת ח (בעל הסולם)
- אגרת ט (בעל הסולם)
- אגרת י (בעל הסולם)
- אגרת יא (בעל הסולם)
- אגרת יב (בעל הסולם)
- אגרת יג (בעל הסולם)
- אגרת יד (בעל הסולם)
- אגרת טו (בעל הסולם)
- אגרת טז (בעל הסולם)
- אגרת יז (בעל הסולם)
- אגרת יח (בעל הסולם)
- אגרת יט (בעל הסולם)
- אגרת כ (בעל הסולם)
- אגרת כא
- אגרת כב (בעל הסולם)
- אגרת כג (בעל הסולם)
- אגרת כד (בעל הסולם)
- אגרת כה
- אגרת כו (בעל הסולם)
- אגרת כז (בעל הסולם)
- אגרת כח (בעל הסולם)
- אגרת כט (בעל הסולם)
- אגרת ל (בעל הסולם)
- אגרת לא (בעל הסולם)
- אגרת לב (בעל הסולם)
- אגרת לג (בעל הסולם)
- אגרת לד (בעל הסולם)
- אגרת לה (בעל הסולם)
- אגרת לו (בעל הסולם)
- אגרת לז (בעל הסולם)
- אגרת לח (בעל הסולם)
- אגרת לט (בעל הסולם)
- אגרת מ (בעל הסולם)
- אגרת מא (בעל הסולם)
- אגרת מב (בעל הסולם)
- אגרת מג (בעל הסולם)
- אגרת מד (בעל הסולם)
- אגרת מה (בעל הסולם)
- אגרת מו (בעל הסולם)
- אגרת מז (בעל הסולם)
- אגרת מח (בעל הסולם)
- אגרת מט (בעל הסולם)
- אגרת נ (בעל הסולם)
- אגרת נא (בעל הסולם)
- אגרת נב (בעל הסולם)
- אגרת נג (בעל הסולם)
- אגרת נד (בעל הסולם)
- אגרת נה (בעל הסולם)
- אגרת נו (בעל הסולם)
- אגרת נז (בעל הסולם)
- אגרת נח (בעל הסולם)
- אגרת נט (בעל הסולם)
- אגרת ס (בעל הסולם)
- אגרת סא (בעל הסולם)
- אגרת סב (בעל הסולם)
- אגרת סג (בעל הסולם)
- אגרת סד (בעל הסולם)
- אגרת סה (בעל הסולם)
- אגרת סו (בעל הסולם)
- אגרת סז (בעל הסולם)
- אגרת סח (בעל הסולם)
- אגרת סט (בעל הסולם)
- אגרת ע (בעל הסולם)
- אגרת עא (בעל הסולם)
- אגרת עב (בעל הסולם)
- אגרת עג (בעל הסולם)
- אגרת עד (בעל הסולם)
- אגרת עה (בעל הסולם)
- אגרת עו (בעל הסולם)
- אגרת עז (בעל הסולם)
- אגרת עח (בעל הסולם)
- אגרת עט (בעל הסולם)
- אגרת פ (בעל הסולם)
- אגרת פא (בעל הסולם)
- אגרת פב (בעל הסולם)
- אגרת פג (בעל הסולם)
- אגרת פד (בעל הסולם)
- אגרת פה (בעל הסולם)
- אגרת פו (בעל הסולם)
- אגרת פז (בעל הסולם)
- אגרת פח (בעל הסולם)
- אגרת פט (בעל הסולם)
- אגרת צ (בעל הסולם)