עגלת קניות

close-icon

אין מוצרים בסל הקניות.

הזמנה מינימלית 300, סכום ההזמנה הנוכחי שלך הוא 0.00

ספירת העומר | מידת הגבורה שבחסד | 2 ימים לעומר

להאזנה

תיקון המידות על פי ספירת העומר | היום יום שני לעומר | תיקון מידת הגבורה שבחסד

 

ביום זה נעסוק בשכלול יכולת ההתגברות על היצר הרע ושליטה באיזון בין הרצון הטבעי שלנו להפיק תועלת עצמית ורווחים אישיים מהקשר החברתי, לבין היכולת להכיל את האחר ולהשפיע לו טובה וחסד גם אם אין החיבור עימו מניב לנו פירות רווחיים של הנאה וכדאיות.

 

אנו סופרים: ”היום שני ימים לעומר” מדוע לא נאמר יומיים או היום השני? התשובה טמונה בעובדה כי על פי חק ענף ושורש יום מורה על מצב רוחני של גילוי אלוקותו יתברך. בדרך הרוחנית הימים הם הזמנים הטובים מלאי האושר ההנאה והסיפוק. בשונה מלילה המסמל את מצבי ההסתרה, או הזמנים הקשים והמאתגרים את ההולך בדרכי הקדושה. ובאשר אנו סופרים שני ימים לעומר אנו בעצם מציינים את שני המצבים הרוחניים המשתלבים במדרגה הבאה בתהליך; כוונת הדברים היא שאתמול דברנו על מידת ה‘חסד שבחסד והסברנו כי חסד היא תכונת הנתינה וההשפעה ואילו היום אנו מדברים על ה'גבורה שבחסד' שמהותה עצירה והגבלה.

 

שילוב שני כוחות סותרים אלו החסד מחד והגבורה מאידך מאפשר איזון בנתינה לאחר. יכולת האיזון נדרשת משום שבאופן טבעי לתת, לאהוב ולהתחבר עם השונה ממני זה דבר קשה מאד. תדיר שיש בסביבתנו אנשים השונים מאיתנו, כאלו המגיעים מתרבויות אחרות, עם דעות שונות וחינוך אחר לזה שאנו קיבלנו… ועל מנת להתחבר עמהם יש צורך חזק בהתגברות גם על הרגש הפנימי שלנו הנדחה מהשונה וזר לו וגם על השכל הישר שמוביל אותנו בחשיבה קרה והגיונית להתחבר לדומה לנו בתכונותיו, דעותיו ושאיפותיו.

 

לכן כשאנו רוצים להשפיע חסד ונתינה לזר והשונה מאיתנו, במיוחד כשהרגש דוחה אותו והשכל הישר לא רואה שום תועלת ורווח מפעולה זו, נדרשת התגברות חזקה במוחא וליבא אשר אותה נגייס מתכונת גבורה'. והשילוב הקיצוני הזה בין שתי תכונות אלו של החסד הרוצה לתת בלי גבול והגבורה המורה על הגבלה מוביל לאיזון המיוחל בנתינה לאחר.

 

ובדרך התיקון של מידות הנפש על סדר ספירת העומר על מנת להגיע לקשר עם ה' ולמשש את 'תיקון הבריאה' בדרך השתוות הצורה לבורא, אנו מחויבים ל'אומץ לב' המשתקף בתכונת ה'גבורה שבחסד' בהתגברות על הרצונות הטבעיים שלנו לרווחיות ותועלת מקשרים אנושיים עם הזר והשונה.

 

כתיבה ועריכה לשונית : הרב שקד אליהו פנחס | מרצה לחכמת הקבלה | יו"ר ומייסד מרכז סולם יהודה

 

סדר ספירת העומר – נוסחים לכל העדות

לשיעורי קבלה נוספים על חג הפסח וימי ספירת העומר

לרכישת ספר 'שער הכוונות על פסח' מהארי ז"ל במחיר מוזל

לחנות הספרים

 

60 אגורות ליום
שיעשו את כל ההבדל!

לחצו כאן לתרומה

הלימוד באתר מוקדש

הרשמה לאתר
תכני האתר המלאים נפתחים רק לגולשים רשומים (הרשמה בחינם!)
להמשך גלישה יש לבצע הרשמה אותה ניתן לבטל בכל עת.
הרשמה
+