עגלת קניות

close-icon

אין מוצרים בסל הקניות.

הזמנה מינימלית 300, סכום ההזמנה הנוכחי שלך הוא 0.00

ספירת העומר | מידת הנצח שבחסד | 4 ימים לעומר

להאזנה

תיקון המידות על פי ספירת העומר | היום ארבעה ימים לעומר | תיקון מידת הנצח שבחסד

 

כפי שהוסבר בשיעורים הקודמים בימי ספירת העומר אנו סופרים שבע שבועות המייצגים את שבעת הספירות התחתונות במערכת העולמות הרוחנית, ובכל יום בשבוע אנו מתרכזים במדרגה אחרת בתוך אותה הספירה. כאמור כל ספירה מייצגת הנהגה אלוקית שאותה יש ללמוד וליישם בחיינו על ידי תיקון הנפש ומידותיה. באופן כללי כל הבחינות הללו הן תיקוני הלב, ההשפעה הלבבית שלנו איש לרעהו. יחד עם זאת שבע הספירות בעצמן מתחלקות לחלוקה פנימית נוספת; כאשר שלושת הספירות חסד, גבורה ותפארת משתייכות באופן ישיר יותר לתיקון החלק הרגשי והלבבי ואילו ארבעת הספירות הנותרות: נצח, הוד, יסוד ומלכות מתקשרות יותר עם תיקון החלק המעשי והביצועי בשטח.

 

בשבוע זה בו אנו מתקנים באופן כללי את בחינת החסד שהיא תכונת האהבה והנתינה של האדם לרעהו, נבחן היום כיצד נשתמש במידת הנצח שבספירת החסד, ה'נצח שבחסד'. ספירת הנצח באה מהמילים ניצחון, נצחיות וניצוח ונבאר אותן אחת אחת ואת הקשר בניהן. ראשית כאשר אנו בוחנים את החסד האלוקי אנו רואים כי הוא חסד נצחי וההטבה שלו היא הטבה נצחית, על כן גם אנו צריכים באהבתנו זה זה לאהוב ולהעניק בצורה נצחית. וכיצד נפעל טוב נצחי? התשובה היא שכל מעשה כל הטבה, השפעה ונתינה לאחר שלא על מנת לקבל תמורה בעדה נבחנת  כהטבה נצחית ובלשון חז"ל היא 'אהבה שאינה תלויה בדבר' (מסכת אבות פרק ה, משנה טז) וזוהי ה'נצחיות שבחסד'.

 

ברור לכל בר דעת שהיצר הרע לא מאפשר לנו להעניק אהבה שכזו בקלות, שהרי תפקידו לנפח את האגואיזם והאנוכיות שלנו ולשכנע את האדם לפעול רק לתועלת עצמו ומדוע לתת לאחר ללא תמורה? על מנת להתגבר ולנצח אותו אנו זקוקים לכח גבי תדיר של 'אמונה'. על ידי תרגול קבוע ומתמשך יהיה עלינו לחזק את האמונה הפנימית באימון תדיר, ופיתוחה כאומן יוצר המפתח קישוריו בכך שחוזר ושונה אותם שוב ושוב ללא לאות. עוד אמרנו כי מידת הנצח נגזרת המילה 'ניצוח' כוונת הדברים היא, שכשם שהמנצח המוזיקלי מורה לעשרות נגנים בעלי כלים שונים כיצד לפעול במקביל. ובזמנים מסוימים מורה לכנרים לנגן ברוגע ולפסנתרן להגביר את הווליום, ובפעם אחרת פוקד על החלילים לנגן ועל התופים לחדול מרעשם ובכך יוצר סימפוניה מרגשת, הסימפוניה הזו היא אהבת חיינו! ובאותה דרך ממש ביחסי אנוש וקשרי האהבה שלנו עלינו להיות רגישים וגמישים לשינוי תדיר באופן שאנו מתייחסים ליקירנו ולסובבים אותנו; יש זמנים לקרבה ויש זמנים שמתאים יותר הריחוק, יש זמנים לאמר דבר ויש תקופות שדווקא נצרכת מאינו הקשבה.

 

וכך בכל קשרי האהבה יש לנצח ברגישות ובמיומנות מתוך הרגשת ניצחון האמונה באחר ובטוב על מנת לבנות קשר של אהבה נצחית, אהבת אמת.

 

כתיבה ועריכה לשונית : הרב שקד אליהו פנחס | מרצה לחכמת הקבלה | יו"ר ומייסד מרכז סולם יהודה

 

סדר ספירת העומר – נוסחים לכל העדות

לשיעורי קבלה נוספים על חג הפסח וימי ספירת העומר

לרכישת ספר 'שער הכוונות על פסח' מהארי ז"ל במחיר מוזל

 

לחנות הספרים

 

60 אגורות ליום
שיעשו את כל ההבדל!

לחצו כאן לתרומה

הלימוד באתר מוקדש

הרשמה לאתר
תכני האתר המלאים נפתחים רק לגולשים רשומים (הרשמה בחינם!)
להמשך גלישה יש לבצע הרשמה אותה ניתן לבטל בכל עת.
הרשמה
+