עגלת קניות

close-icon

אין מוצרים בסל הקניות.

הזמנה מינימלית 300, סכום ההזמנה הנוכחי שלך הוא 0.00

ספירת העומר | מידת החסד שבתפארת | 15 ימים לעומר

להאזנה

תיקון המידות עפ"י ספירת העומר | היום חמישה עשר ימים לעומר | תיקון מידת החסד שבתפארת

 

היום אנחנו מתחילים בשבוע התפארת, ועל פי סודות הקבלה אנחנו נפגשים בו בתיקוני התפארת. איך מפעילים תיקונים רוחניים אלה במאווי הנפש שלנו?

 

היום נמצאים בחסד שבתפארת. התפארת – מלשון פאר והדר – מסמלת את היופי. הפאר בהנהגה האלוקית ובהנהגת האדם. החסד – הוא עניין האהבה. חסד שבתפארת – לאהוב את היופי.

 

אבל הרי התורה מזהירה אותנו מהיופי וסכנותיו, "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" (במדבר ט"ו, ל"ט), ומתארת כיצד יופיו של פרי עץ הדעת החטיא את האדם, ועוד ועוד?! כיצד אם כן אנחנו אמורים להתפאר ולהעצים את היופי?!

 

ולא זו בלבד. התורה מעצימה את יופי אמהות האומה! ועוד חידוש וקושיה: ספירת התפארת מסומלת ביעקב אבינו, הבאה אחרי אברהם – ספירת החסד, ויצחק – ספירת הגבורה, ומנקזת אליה את תכונותיהם. וחז"ל אומרים, כי יעקב אבינו היה יפה כמו אדם הראשון, מעשי ידיו של הקב"ה, שאין יפה ממנו! כיצד כל זה מסתדר עם הזהירות מסכנת היופי?!

 

התשובה על פי סודות הקבלה, שאיננו מדברים על יופי חיצוני, אלא על יופי רוחני פנימי. היופי הוא תולדת ההרמוניה והמתאם בין מרכיבים. האיזון בין מרכיבי תמונה יוצר תמונה יפה. האיזון והמתאם הנכון בין צלילים, יוצר מוזיקה יפה. התאמה נכונה של מידותינו, של תכונות הנפש שלנו, יוצר נפש יפה. ובאופן טבעי, אדם בעל נפש יפה נראה גם לסובבים אותו כ-יפה.

 

עיקר היופי מתבטא בפני האדם. הפָּנים מראים על הפְּנים. גם אדם שאינו מקרין יופי יתר בשאר איבריו, אם פניו הם יפים, הרי יהיה לו חן בעינינו. חן באישיות מקרין על חיצוניותנו.

ברוח זו, בספירת התפארת עלינו לבקש היכן נמצא החן באישיותנו, המצוות, החסדים. הדברים הטובים שאפשר להוציא מן הנשמה שלנו.

 

חסד שבתפארת – פירושו למצוא את היופי שבזולת. במה הוא טוב, במה מתבטא בו הטוב שבו. וזה אתגר שאני נותן לכם: בואו נלמד כל אחד מאתנו את היופי שבתוכו, בתכונות האופי שלו; ובזולת! בואו נחפש כל אחד מישהו שאנחנו לא ממש מסתדרים איתו, ונזהה: במה הוא טוב, במה הוא בסדר? על בסיס החיבור הזה אנחנו מזככים גם את השני וגם את עצמנו, ומתקרבים לתכונה האלוקית של התפארת שבנו.

 

סדר ספירת העומר – נוסחים לכל העדות

לשיעורי קבלה נוספים על חג הפסח וימי ספירת העומר

לרכישת ספר 'שער הכוונות על פסח' מהארי ז"ל במחיר מוזל

לחנות הספרים

 

60 אגורות ליום
שיעשו את כל ההבדל!

לחצו כאן לתרומה

הלימוד באתר מוקדש

הרשמה לאתר
תכני האתר המלאים נפתחים רק לגולשים רשומים (הרשמה בחינם!)
להמשך גלישה יש לבצע הרשמה אותה ניתן לבטל בכל עת.
הרשמה
+