עגלת קניות

close-icon

אין מוצרים בסל הקניות.

הזמנה מינימלית 300, סכום ההזמנה הנוכחי שלך הוא 0.00

ספירת העומר | מידת המלכות שבגבורה | 14 ימים לעומר

להאזנה

תיקון המידות עפ"י ספירת העומר | היום ארבעה עשר ימים לעומר | תיקון מידת המלכות שבגבורה

 

בשיעורי הרב שקד אליהו פנחס, בשבוע זה של ספירת העומר, למדנו על שבעת הצדדים של ספירת הגבורה, על פי תורת הקבלה והנסתר. למדנו כיצד לתקן את מידות הגבורה שבנפש, שיתאימו עם הנהגת הגבורה האלוקית. וכן את הנהגת הגבורה המדויקת מול זולתנו.

 

חסד שבגבורה – קובע כי הגבורה צריכה לבוא בנו ממקום של הטבה. גבורה שגבורה – האומץ להפעיל את מידת הגבורה במקום, במינון ובעיתוי הנכון. תפארת שבגבורה – כיצד להתפאר ולמצוא יופי בגבורה שלנו.

 

נצח שבגבורה – ניצוח על כל הדבר הזה, כיצד מפעילים נכונה את כל מרכיבי הגבורה. הוד שבגבורה – הנוקבא של הנצח – כיצד ניתן להודות גם במקומות שאינני מצליח לכאורה לעשות כן. זה דורש התגברות נפש גדולה. ודווקא מתוך זה מגלים בתוכנו גבורה נוספת. יסוד שבגבורה הוא המחבר אותנו לזולת, מה שלפעמים קשה מאוד בגלל אופיו ודעותיו. אנחנו רואים כיום שחיי המשפחה והמצב הכללי במדינה שסועים בכל צורה אפשרית מפני שאיננו מפעילים את תכונת היסוד שבגבורה. בהפעלה נכונה של היסוד, רואים איך אני יכול להיות מחובר לשני, גם אם הוא שונה ממני, בצורה בריאה, טובה וקדושה.

 

היום אנחנו מגיעים אל הדובדבן שבקצפת. מלכות שבגבורה. מלכות היא שליטה. אחריות. כל אחד מוצא עצמו אחראי על אנשים אחרים במהלך חייו. לפעמים אח על אחיו, לפעמים אב או אם על ילדיו. לפעמים בעבודה – שליטה על הסרים למרותי. זוהי מלוכה. המלכות שבגבורה מוציאה אותי מרשות היחיד לרשות הרבים. היא קוראת לי לחרוג מעולמי הפרטי ולגלות אחריות לרבים.

 

באופן טבעי, המלכות טומנת בחובה אחריות. הכתר – הספירה הגבוהה ביותר – מעלה את המלך מעל העם, אך מכפיפה את המלך לחוקי המלוכה. ביהדות, מגלה לנו תורת הקבלה והנסתר, חוקי המלוכה הם חוקי ההטבה, האהבה וההשפעה לזולת. ועשיית נחת רוח לבורא.

 

המלכות שבגבורה מאפשרת לנו לקחת את כל המרכיבים בהם נפגשנו בספירת הגבורה, ולהשתמש בהם על מנת לעזור לאחרים. המלכות שלנו על אחרים לא באה על מנת לשלוט בהם, אלא על מנת לדאוג להם בצורה מיטבית. הורים למשל אינם שולטים בילדיהם על מנת לרדות בהם. אלא כדי להביא אותם למיצוי כוחותיהם באופן הטוב ביותר.

 

אנחנו חייבים לשלוט אך ורק במטרה לדאוג ולהיטיב למי שאנחנו שולטים עליו. מחוייבים להציב להם גבולות. כל גיבורי החייל בתנ"ך היו שייכים לספירת המלכות, גיבורים שהפעילו נכונה את המלכות שבגבורה, דוגמת דוד המלך.

 

פגשנו אם כן את שתי המידות המשלימות הללו, חסד וגבורה, ימין ושמאל. בשבוע הבא ניפגש אי"ה עם הרב שקד אליהו פנחס כשאנו מתוקנים כבר באיזון ימין ושמאל… אז ניפגש בספירת התפארת, המאחדת ומלכדת את שתי המידות הללו.

 

סדר ספירת העומר – נוסחים לכל העדות

לשיעורי קבלה נוספים על חג הפסח וימי ספירת העומר

לרכישת ספר 'שער הכוונות על פסח' מהארי ז"ל במחיר מוזל

לחנות הספרים

 

60 אגורות ליום
שיעשו את כל ההבדל!

לחצו כאן לתרומה

הלימוד באתר מוקדש

הרשמה לאתר
תכני האתר המלאים נפתחים רק לגולשים רשומים (הרשמה בחינם!)
להמשך גלישה יש לבצע הרשמה אותה ניתן לבטל בכל עת.
הרשמה
+