עגלת קניות

close-icon

אין מוצרים בסל הקניות.

הזמנה מינימלית 300, סכום ההזמנה הנוכחי שלך הוא 0.00

ספירת העומר | תיקון מידת ההוד | שבוע חמישי לעומר

להאזנה

השבוע החמישי לספירת העומר – תיקון מידת ההוד

 

שבע התכונות שאנו לומדים עליהן בשיעורי הרב שקד אליהו פנחס בספירת העומר, הן כינויים להנהגות ה' את העולם. והן גם מידות באופי האדם. הן ההנהגות הרצויות ביותר האפשריות. כאשר אנחנו מגיעים לשילוב הנכון של המידות באישיותנו, אנחנו מגיעים לשלמות. כי מידה פירושה – מדידה, מינון. תיקון המידות לפי סודות הקבלה, פירושו – הדרך הנכונה להפעיל את האישיות, כמה מכל מידה לתת במצב הנתון, באיזה מקום ובאיזה זמן להפעיל אותה. ובזה תיקן האדם את הנפש שלו.

 

קודם כל ייתן התיקון הזה מרגוע ושמחה לאדם, התבוננות נכונה ופרופורציות. ומערכות החיים והיחסים משתפרות לאין ערוך. וכך יחסיו עם עצמו, עם אשתו, עם חבריו, עם הוריו וילדיו. הנפש המאורגנת באה באינטראקציה בריאה, מזינה ונכונה עם כל בן אנוש. כי יש מקום לכל אחד בנפש כזו. יותר מזה, במצב המתוקן, אני קולט שכל אחד כל אחד הוא חלק ממני. כמו שמשפחתי היא חלק ממני, כך מתגלה בנפש המתוקנת שכל האנושות – היא אדם אחד, היא נפש אחת.

 

עניין מידת ההוד, בו אנחנו מטפלים השבוע בשיעורי הרב שקד אליהו פנחס, עוסק בדיוק בדבר הזה. עניין ההוד הוא ההודאה – אני מודה על האמת. מודה שיש בי דברים פחות טובים. ומודה שיש טוב באחר, מודה בטוב ה' ושיש טוב בחברי. אני גם מודה על הטוב שעשה לי הקב"ה.

והוד, הוא גם מלשון יופי. השימוש בתכונת הוד בצורה מתוקנת, נותן לאדם פנים מאירות ומסבירות. אצל שניים, לפי סודות הקבלה, היה ניכר ההוד במיטבו אפילו חיצונית: משה רבנו ורבי שמעון בר יוחאי. אבל כל אחד מכיר אנשים שיותר קל להיפגש איתם, כי טבוע בהם תיקון המידות, ובמיוחד צמצום האגו.

ההוד הוא בחינת הנקבה של מידת הנצח. וכמו שלא שייך להשתמש רק בכף מאזניים אחת, ולא שייך להתקדם נכון רק על רגל אחת, כך במידות: האיזון במידות הוא הדרך הנכונה לחיות. היופי האמיתי בחיים מגיע משילוב נכון דברים מנוגדים.

הנצח – כפי שראינו בשבוע שעבר – עניינו הנצחון הנכון מתוך בטחון ואמונה. הוא התכונה הזכרית של העניין: נצחון פעיל, יציאה החוצה להישגים ולייחס אותם לה'. ההוד, בו נטפל השבוע, הוא בטחון סביל. להודות לה' על כל מה שיש לנו ועובר עלינו. להודות על כוחות הנפש שלנו. להודות שלא תמיד אנחנו צודקים. ולהודות שיש מישהו אחר שהוא יותר מאתנו…

הנקבה – יותר מצמצמת ופחות יותר החוצה. ולכן תכונת ההוד מעוררת אותי לתת מקום למישהו אחר, ולתת ביטוי לצרכים שלו. אנחנו אוהבים להיות תמיד במרכז, שדעתנו היא שתישמע ותתקבל, שאחשב חביב ונחמד. ולפעמים אנחנו שוכחים מתוך זה את נוכחותו של האחר וחשיבותו… לזה בא ההוד: הוא היכולת להוריד מעצמי, ולאפשר מקום לאחרים.

ההוד נותן שלווה בחיים ומבט פרופורציונאלי על החיים. הלוואי ונזכה לתקן את כל איפיוני מידת ההוד, שיופיעו לנו ובנו השבוע.

 

סדר ספירת העומר – נוסחים לכל העדות

לשיעורי קבלה נוספים על חג הפסח וימי ספירת העומר

לרכישת ספר 'שער הכוונות על פסח' מהארי ז"ל במחיר מוזל

לחנות הספרים

 

60 אגורות ליום
שיעשו את כל ההבדל!

לחצו כאן לתרומה

הלימוד באתר מוקדש

הרשמה לאתר
תכני האתר המלאים נפתחים רק לגולשים רשומים (הרשמה בחינם!)
להמשך גלישה יש לבצע הרשמה אותה ניתן לבטל בכל עת.
הרשמה
+