שו"ת | פעולות הגוף הגשמי והשינוי הנפשי?

זמן קריאה 2 דק'

 

שאלה: כבוד הרב גוטליב שלום . עוברים עליי ימים של תהיות ובלבול ורציתי לשאול אותך:
האם פעולות עם הגוף הגשמי אכן עושות שינוי בנפש (רבי נחמן מדבר על “למחוא כפיים”, האם הוא מדבר על מחיאת כפיים גשמית כדי לבצע חיבור פיזי במגעלים העצבים של אונות המוח על מנת שיהיה חיבור שיתן “מקום” לאור לשכון) או שהוא מדבר על מחיאת כפיים ברוחניות שאינה קשורה לגוף הפיזי בכלל? אם כך מה זה למחוא כפיים ברוחניות? מה הכוונה כאשר נאמר בשיעורי רבנים מסויימים “שאין בכלל גוף גשמי וזו אשלייה”? האם רק רוחני משפיע על רוחני ואין הגשמי משפיע על רוחני (קשור לשאלה הראשונה)?  מה הכוונה שאומרים שבזמן מתן תורה היה חיבור בין עולמות תחתונים לעליונים ועכשיו צריך לעשות מצוות מעשיות (מה שלא היה בתקופת האבות) – מה זה אומר בפנימיות? תודה רבה מראש ……….


תשובה: ל……… שלום וברכה  -האם פעולות עם הגוף הגשמי אכן עושות שינוי בנפש? תשובה: כך כותב ספר החינוך: אחר הפעולות נמשכות הלבבות. הוי אומר שכל הענין אשר בוראינו הביאנו בגוף גשמי, הוא בכדי שבאמצעות הפעולות נתחנך לשינוי של הרצונות שלנו. – (רבי נחמן מדבר על “למחוא כפיים”, האם הוא מדבר על מחיאת כפיים גשמית כדי לבצע חיבור פיזי במעגלים העצבים של אונות המוח על מנת שיהיה חיבור שיתן “מקום” לאור לשכון) או שהוא מדבר על מחיאת כפיים ברוחניות שאינה קשורה לגוף הפיזי בכלל? אם כך מה זה למחוא כפיים ברוחניות? תשובה: למחוא כפיים ברוחניות, היינו לחבר את הימין והשמאל, את ההשפעה והקבלה, את האמונה והידיעה, וכו’. וזוהי כוונת רבי נחמן שמחיאת הכפיים ממתיקה את הדינים.  -מה הכוונה כאשר נאמר בשיעורי רבנים מסוימים “שאין בכלל גוף גשמי וזו אשליה”? תשובה: כוונתם לומר – הגשמי סופו להרקב, ונידון על שם סופו. אבל אין מקום לבטל את הגוף הגשמי, כי על ידו אנו מקיימים את כל מצוותינו, ומחמת זאת יש להחשיבו ולא לבטלו.  -האם רק רוחני משפיע על רוחני ואין הגשמי משפיע על רוחני (קשור לשאלה הראשונה)? מה הכוונה שאומרים שבזמן מתן תורה היה חיבור בין עולמות תחתונים לעליונים ועכשיו צריך לעשות מצוות מעשיות (מה שלא היה בתקופת האבות) – מה זה אומר בפנימיות? תשובה: גם אבותינו עשו פעולות מעשיות, רק כל כוונתם הייתה לעורר את השורשים הרוחניים של הענפים הגשמיים. כך מסביר רבינו במעשה יהודה ותמר, שהכל התרחש בגשמיות, אלא כוונתם היתה לעורר את השורשים הרוחניים. ידידך א. מ. גוטליב

 

כתיבה ועריכה לשונית: הרב אברהם מרדכי גוטליב | אדמו"ר מאשלג טלזסטון

 

לדף השאלות והתשובות של אדמו"ר מאשלג הרב גוטליב

לעמוד שיעורי הקבלה והחסידות בווידאו של הרב אברהם מרדכי גוטליב

לרכישת ספרי הקבלה והחסידות של אדמו"ר מאשלג טלזסטון הרב אברהם מרדכי גוטליב שליט"א

אהבתם? שתפו
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
הישארו מעודכנים
הירשמו לניוזלטר שלנו ותהיו מעודכנים בכל המאמרים שלנו

לחצו Ctrl + D במקלדת והאתר יתווסף לרשימת המועדפים שלכם.