שו"ת | אמונה

זמן קריאה < 1 שנ'

לכבוד הרב ערב טוב!

כיצד מגיעים לידי הרגשת מציאות השם באופן מתמיד ?
כך שכל מחשבותי ורצונותי יהיו נתונים רק לו יתברך
בברכה,
………….

בס”ד.
ע”י מציאת חן בעיני הבורא. וההשתדלות להגיע לזה היא לתקן את עצמו בבחי’ רצון להשפיע, ובבחי’ אמונה למעלה מהדעת. אמג.

כבוד הרב שבוע טוב!
בספר “ה’ שמעתי שמעך” מאמר י”ג  כתוב: “… שעיקר עבודת האדם היא להתרכז בדבר אחד  רק לבוא לידי הרגשת מציאות ה’ יתברך היינו שירגיש את מציאות ה’ “שמלא כל הארץ כבודו” וזו תהיה כל עבודתו …אלא רק דבר אחד חסר לאדם היינו בחינת אמונה בה’.”
במאמר ע”ו בהערה 239 כתוב:” כשאדם זוכה לדביקות אז הרצון להשפיע נעשה טבעו ואז פועל מתוך הרצון להשפיע בתוך הדעת..”
אם כבוד הרב יוכל להקדיש לי מעט מזמנו ולהסביר לי את המושגים האלה ואת הקשר בינהם:
דביקות, אמונה,הרגשת מציאות ה’ יתברך, גילוי פנים.
בברכה,
…………….

בס”ד
ל……… שלום וברכה
כשמדברים ברמה של אנשים פשוטים כמונו, אזי כל המושגים הללו הם אחד: המחשבה של האדם המרוכזת בבורא, וממילא גם רצונו של האדם, הם דביקות, והם עבודת האמונה, והם מביאים להרגשת הבורא בשיעור מה, ובשיעור שזה מתבצע זה מכונה גילוי פנים. אם נרצה לדייק יותר נאמר: דביקות היינו השוואת הצורה, היינו רצון להשפיע. אמונה היינו הכרת הבורא ופעולה בהתאם למעלה מהדעת. הרגשת מציאותו היא הרגשה חוויתית הבאה מלמעלה לאדם, שאז הוא בטל כנר בפני האבוקה. וזה גם מכונה גילוי פנים, לא מלא, אבל חלקי.
ידידך אמג

 

כתיבה ועריכה לשונית: הרב אברהם מרדכי גוטליב | אדמו"ר מאשלג טלזסטון

 

לדף השאלות והתשובות של אדמו"ר מאשלג הרב גוטליב

לעמוד שיעורי הקבלה והחסידות בווידאו של הרב אברהם מרדכי גוטליב

לרכישת ספרי הקבלה והחסידות של אדמו"ר מאשלג טלזסטון הרב אברהם מרדכי גוטליב שליט"א

אהבתם? שתפו
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
הישארו מעודכנים
הירשמו לניוזלטר שלנו ותהיו מעודכנים בכל המאמרים שלנו